Ruzie met Booking.com

5 juni 2021 - Kanne, België

Eindelijk een warme ruime hotelkamer met was mogelijkheden. Want het was heerlijk en dus zweterig fietsweer. Er moet gewassen worden maar gisteravond ging het al direct na aankomst op de camping regenen. En vandaag is er een mist over het land getrokken en dan droogt de was natuurlijk ook niet, Dus we zoeken een appartement met een wasmachine in de buurt van Maastricht. Op onze favoriete site, booking.com gezocht en gevonden in Visé België Een half uurtje later krijgen we een SMS dat de host de booking cancelled omdat ze alleen voor minimaal twee nachten verhuurt. Terug ge sms t dat wij een niet restitueerde booking hebben gedaan en dat van die minimale twee nachten niets op de site staat. Inmiddels met best wel veel moeite een volgende B&B met mogelijkheden om te wassen gevonden. Als we bijna voor de deur staan belt hij op dat hij niet begrijpt dat we een reservering hebben kunnen maken want zijn B&B zit helemaal vol? Ook nu weer een niet restitueerbare booking gedaan. Dat wordt toch wel een klachtenprocedure bij Booking.com. We staan voor de deur van Hotel Limburgia in Kanne. Veronica gaat naar binnen en regelt onderdak en stelt vast dat met twee wasbakken en een ruime kamer er gewassen moet kunnen worden. Het is op de kamer alleen bloedheet. Ramen open en airco aan. De verwarming is centraal aangeslagen en het hele hotel is een graadje of 30. Vanavond fietsen we door het Jekerdal terug naar het Vrijthof voor het avondeten.

Gisteren gingen we vanuit Nederweert niet langs de fietsenmaker voor een nieuwe trapper voor Jan. Die piept steeds meer, uiteindelijk zal die dus wel vervangen moeten worden maar nu nog niet. Vanuit Thorn moesten we onze eigen weg zoeken via knooppunten. Door België langs de Maas naar Maasbracht en via het smalste stukje Nederland langs Chemelot naar een SVR camping in Elsloo. Met uitzicht op de chemische fabrieken van DSM en onder de landingsbaan van Maastricht AIrPort. Vreemd genoeg stond de camping mutjevol. Terwijl de faciliteiten niet zo briljant waren. Op het trekkersveld een stel uit Breda die een rondje NL fietsten en een vreemde vogel met hond in een koepeltentje die daar, zo naar het leek, woonde. Bij het tent opzetten en snel voor het onweer bakken van de zalm was hij voortdurend aan het sporten rond zijn tent. En toen ging het tot een uur of tien s’-avonds regenen. Dus lekker rustig in de tent gegeten. Vanochtend alles kletsnat ingepakt en vertrokken naar Maastricht. De eerste steile klimmetjes genomen en dat werd beloond met koffie en aardbeienschuimvlaai. Maastricht was erg druk en nergens een mondkapje. Voelt een beetje eng. De stad door naar het Jekerdal. Ook in de mist prachtig en we weten inmiddels de weg. Alleen het schoot met alle reserveringsproblemen niet echt op. Sms-end en bellend aangekomen in Kanne. En nu lekker douchen en naar de binnenstad van Maastricht voor Limburgs (Bourgondisch) eten en drinken. We mogen vanaf vandaag zelfs weer binnen eten. Zal wel heel druk zijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Saskia Gravendijk:
    5 juni 2021
    Nou je was wordt in die b&b gelukkig droog 😂
  2. Frans Jan en Marijke:
    6 juni 2021
    Vanaf nu een weekje droog verwacht ik. Leuk om jullie belevenissen te volgen. Al 3 provincies gehad. Zeeland, Brabant, Limburg en alweer twee uitstapje over de grens naar België. Veel plezier.