Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
1040

Over ons

10 jaar geleden kreeg Jan het advies van de orthopeed slik pijnstillers tegen de pijn in je knieën en als dat niet meer helpt dan krijg je een prothese. Maar wat gaan we dan in de vakantie doen?  Wij gingen altijd bergwandelen gecombineerd met een aantal rondjes golf. Dan gaan we maar fietsen. De eerste keer met de auto naar St Remy de Provence met de auto, fietsen achterop. Veronica vertelde dat op haar werk aan collega Henk en die zou op fietsvakantie van huis naar de Middellandse Zee ook door St Remy komen. Maar qua reisschema's zouden we elkaar niet kunnen treffen. In St Remy hebben we vanaf de camping veel gefietst. We vonden het direct ontzettend leuk. Helaas ging onze auto kapot en bleven we dus veel langer hangen in St Remy. Op een lome warme avond zitten wij aan een biertje op een terras en wie fietsen daar voorbij; Hans en Elly. In de twee dagen die we samen optrokken hebben zij het fietsvirus aan ons overgedragen. Nog in het najaar een stukje gefietst van de route van Benjaminse van Amsterdam naar Barcelona. (Macon - Avignon door de Midi) En op de fiets namen we Jan zijn wandelstok mee. Sindsdien zijn we verslaafd. Door het fietsen is Jan pijnvrij en inmiddels zijn we 10 fietsvakanties en een kleine 25000 km verder.

Op een fietsvakantie wordt je overvoerd met informatie. Soms weet je niet eens meer waar je twee dagen daarvoor hebt gekampeerd. Daarvoor houden we altijd een dagboekje bij. En dus na 10 jaar proberen we een blog bij te houden.

Bezochte landen

Wij hebben 34 landen (14%) bezocht:

Andorra, Australië, België, Canada, Costa Rica, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Ierland, Indonesië, Italië, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tanzania, Tsjechië, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.