Een nieuw avontuur

12 april 2024 - Den Hoorn, Nederland

We eindigde onze laatste blog van de fietsreis naar Rome op 1 juli 2022 met de woorden "We gaan een nieuw avontuur in het ziekenhuis tegemoet"  Een maand na aankomst in Rome kreeg Jan zijn eerste bloedtransfusie, twee maanden daarna de diagnose dat het kankersyndroom zich had doorontwikkeld tot Acute Myeloide Leukemie. Heel veel chemokuren, eindeloos lang in isolatie en daarna een stamceltransplantatie van een onbekende donor (In totaal 90 dagen ziekenhuis). Daarna een behandeling van een jaar om afstoting te voorkomen en weerstand tegen infecties op te bouwen. Het doel was de kanker, met een beetje restkwaliteit van leven, te overkomen. Maar dat hij weer bijna als vanouds kan fietsen is een wonder. Mogelijk gemaakt door een onbekende donor. Er sterven mensen omdat er geen goede donor beschikbaar is. Jonge mensen kunnen zich aanmelden; matchis.nl Geef Leukemie patiënten een kans op een tweede leven.

En nu is er groen licht om opnieuw naar Rome te fietsen. Het is onwerkelijk, onvoorstelbaar en zoals gezegd een wonder. Maar we moeten het nog wel doen. We worden er ook niet jonger op. Dus kortere etappes maar de bedoeling is wel om meer te kamperen. De eerste 1000 km is een nieuwe route door het Zwarte woud. En de tweede 1000 km gebruiken we om die sights te bewonderen die we bij eerdere tochten voorbij zijn gereden. We vertrekken over een week of twee. Onze reis kun je volgen op https://www.polarsteps.com/JanDeumers

1. Margret nieborg:
    12 april 2024
    Wat heftig om te lezen. Je ging toen met vervroegd pensioen om van t leven te genieten en nu dat dan de tijd zo kostbaar is geworden....
  2. Peter Deumers:
    12 april 2024
    Ik heb regelmatig aan jullie gedacht en me afgevraagd hoe het jullie vergaat. Via via wel een keer een flard aan informatie gekregen maar dit….had ik nog niet meegekregen. Wat een geweldig nieuws. En wat een mooi vooruitzicht. Zet 'm op.
  3. Elionne Smit:
    Jan,
    Ik ben er stil van…wat een doorzetter, respect. Geniet dubbel van de komende reis!
  4. Rob Verhaar:
    13 april 2024
    Super! Veel succes en plezier op deze tocht en wellicht zien we elkaar nog in Italie.
  5. Marco Wesseling:
    13 april 2024
    Top Jan en Veronica, jullie doorzettingvermogen gaat een mooi reis opleveren. Nu al zin om de verhalen te lezen. Ik wens jullie een veilige en gezonde tocht met mooie ontmoetingen en lekkere onderbrekingen.
  6. Marja:
    13 april 2024
    Gewéldig dat het weer kan !!!!!
    Maak er een feestje van ... en beleef én geniet van alles wat je onderweg tegen komt !!!
    Je hoeft pas over 3 maanden terug te zijn 😉
    (En heel leuk om jullie weer te volgen)
  7. Ria van der Stap:
    13 april 2024
    Wat een mooi, stoer en ontroerend verhaal! En nu met nieuwe, andere energie richting Rome!
    Ik ga jullie zeker weer volgen!😘
  8. Annie Halve:
    14 april 2024
    Fijn, maak er wat moois van, ik zal jullie verhalen weer volgen.
  9. Nienke:
    15 april 2024
    wat is dit een ongelofelijk goed nieuws! Ik ben via Patricia een beetje op de hoogte gebleven van het proces en hoe precair alles was. En dan nu dit...... wat heb je geluk gehad. Ik ga weer met plezier jullie reis meebeleven via jullie reisblog.
  10. Bart de Hoop:
    15 april 2024
    Wat mooi om lezen dat jullie zelfs alweer een fietsavontuur aangaan!
    Ontroerd en dankbaar dat het herstel van Jan zo ver is gekomen.
    Een hele goede en rijke tocht gewenst samen!!

Jouw reactie