Van der Valk

24 juni 2021 - Den Hoorn, Nederland

Uitgeslapen en het regent nog steeds. Uitgebreid ontbeten en het blijft regenen. Gecomputerd, koffie gedronken, gelezen, geluierd en TV gekeken en het regent nog steeds. Om drie uur toch maar even Harderwijk bekijken. Op de fiets en het regent nog steeds een beetje. Als we door het stadje wandelen is het gelukkig droog maar het is rete koud. (14 graden). Elders is meer dan 60 mm regen gevallen. Blij dat wij in een hotel ondergedoken zijn. Onder de hoogtezon op een terras wijn en een Spaans vleeswarenplankje besteld. Het is hier op maandagmiddag heel druk en Corona is heel ver weg. Om zes uur naar het NL elftal gekeken en na de wedstrijd lekker gegeten. Jan bestelde een voorgerecht met tonijn. En beklaagde zich daarna dat het gerecht best wel smaakte maar helemaal niet naar tonijn. Bleek het vegetarische tonijn!!!! te zijn en die smaakt niet naar vis.

De volgende morgen afgereisd richting Utrecht. Maar niet rechtstreeks. Eerst een lusje over de Veluwe. Achterlangs Ermelo en Putten en dan terug naar Spakenburg.  Het is fris en bewolkt. De oude haven van Spakenburg ligt afgeladen met schepen van de bruine vloot. Heel fotogeniek. Het is al half een en de zon breekt een beetje door. We gaan lunchen in de zon. Daarna dwars door Amersfoort langs de legerbasis waar Jan ooit was gelegerd en door de bossen naar de duinen van Soest. Zijn we vast eerder geweest maar het lijkt of we er voor het eerst zijn. Erg mooie natuur. Vlak voor Utrecht beseffen we dat we al een kilometertje of 70 hebben gereden en dat de beoogde campings ten zuiden van Utrecht nog wel een kilometertje of 20 verder weg liggen. En het is al half vijf. En het is eigenlijk geen kampeerweer. Flinke wind, bewolkt ,17 graden dan is voor de tent zitten en eventueel koken geen lolletje. Zullen we een hotel boeken en morgen gewoon naar huis fietsen? Het wordt weer een vd Valk. Moet aandelen gaan kopen. In dit geval het hotel langs de snelweg in Breukelen. In het heel gezellige Breukelen nog even een biertje op een eindelijk zonnig terras. We krijgen in het hotel de verst weggelegen kamer niet langs de weg maar langs het spoor. Iedere vijf minuten komt een trein voorbij. Die we trouwens niet horen, maar wel zien. Om onze bagage naar de kamer te brengen, doen we dat per fiets. De kamer is zo groot dat we de fietsen maar op de kamer stallen. 's-Avonds heel lekker gegeten in een vreetschuur. Ongelofelijk hoeveel mensen er hier binnen zijn.

De laatste dag kennen we de kortste weg naar huis. Maar Jan vindt steeds een route die wat langer maar minder bekend is. We hebben, voor het eerst deze vakantie, ook wind mee. Het is bewolkt en fris. We fietsen snel door en zijn om drie uur na 90 km al thuis. Het is mooi geweest. Onderweg plannen ter discussie gesteld om half augustus te vertrekken voor een fietstocht naar het verre zuiden. En ideeën in de week gezet voor reizen in 2022.  We hebben altijd reisplannen.

Waarschijnlijk door onbenul was het niet mogelijk om op een eenvoudige wijze foto's aan de blog toe te voegen. Dat zal binnenkort alsnog gebeuren

1. Margret:
    25 juni 2021
    Heerlijk om zo mee te lezen. Hier staat ook een fietsvakantie in de planning van een dag of 10, maar we moeten even afwachten, want mijn moeder moet geopereerd gaan worden. We kijken even daarna wat lukt. We zien wel. Dus het is heerlijk om zo met jullie mee te lezen. Jullie hebben veel verschillende weertypes gehad zeg. Maar overal in Nederland is het prachtig (en soms de hotels ook)
  2. Marc:
    25 juni 2021
    Mooie trip geweest! Bedankt voor de leuke reisverhalen!
  3. Saskia Gravendijk:
    25 juni 2021
    Het was weer gezellig over jullie avonturen te lezen. Nu weer even bijtanken en op naar de volgende reis 👋
  4. Peter Deumers:
    25 juni 2021
    Er gaat niks boven Home Sweet Home. Hoewel die avonturen die jullie meemaken ook erg boeiend zijn waar je niet zomaar uit wil stappen denk ik zo. Mooi dat het weer gelukt is en fijn dat jullie weer heelhuids thuis gekomen zijn. Dank voor het leesplezier 😉
  5. Tanja:
    26 juni 2021
    Het weer zat jullie niet altijd mee, maar zo te lezen toch een fijne fietsreis! Leuk om het zo een beetje op afstand te volgen.
    En wat verstaan jullie onder "het verre zuiden"?
    Zelf ga ik vanaf a.s. maandag (28 juni) verder met mijn "fietsrondje Nederland": Friesland, Groningen, en misschien Drenthe. Hoop vooral op droog weer :-)
  6. Marja:
    27 juni 2021
    Leuk om jullie reis gelezen te hebben .... veel gezien en meegemaakt toch nog wel .... én Nederland is ook erreg mooi !!!!!
  7. Jan en Marike:
    6 juli 2021
    Wat leuk dat jullie ons gespot hebben in Oostkapelle!

Jullie route, onze route, herkenbaar en toch ook zo anders. Fijn om zo even met jullie mee te reizen. Het zet ook aan tot denken; heerlijk toch om te logeren bij de familie Van der Valk! Dat zouden wij misschien ook wat meer kunnen doen... Bovendien ook gunstig voor jullie aandelen 😉.

Hoe is het om weer thuis te zijn? Benieuwd waar de volgende reis jullie brengt.

Wij zijn na een weekje thuis weer op pad, nu met de auto, grote tent en racefietsjes achterop. Met die 2200 km. in de benen, zonder bagage en lichtgewicht fietsjes, voelen de heuvels rondom Vaals nu natuurlijk als molshopen (echt niet 😅).

We hebben geen plan, wie weet ontstaat er iets. Het is goed hier!

Groet'n uut Limburg,

Jan en Marike