The Dutch Mountains

26 mei 2021 - Renesse, Nederland

Een beetje chaotisch, eigenlijk niets voor ons, om 10 uur vertrokken richting Zeeland. Flinke Westenwind schuin tegen. Prachtige wolkenluchten, zon maar geen regen. Wel koud, arm en beenstukken aan, zelfs een jack. De pont naar Rozenburg en via Brielle naar Hellevoetsluis. Aldaar geluncht met koffie uit de thermos en belegde broodjes van een super-de-luxe slager. Broodjes klaarmaken duurde 20 minuten. Gewoon puntjes met vleeswaren!!! Door de duinen van Goeree merkte we dat de wind toch wel aantrok. Vlak voor de Brouwersdam zagen we het aangekondigde regenfront zwart en dreigend op ons afkomen. Nog 15 km naar ons hotel in Renesse. Daar moesten we wel de Brouwersdam voor overfietsen met de wind pal tegen. Schitterend surf en kite-surf weer en dat werd ook volop beoefend, maar wij bleven bij een snelheid van 12 km/uur steken en dan komt er geen einde aan deze dam. Het lijkt op een lange Alpenklim (de Dutch Mountains) Gelukkig bleef het droog en pal na de dam sprinten we in een kwartiertje naar ons onderkomen in de Zeeuwse Stromen bij Renesse. Leuk huisje gekregen en het diner konden we ‘s avonds afhalen en in het huisje opeten. Prima geregeld. De tent is in de zak gebleven, veel te koud. Morgen rondje Walcheren en misschien eerst een ochtendwandeling langs het strand.

1. Rob Verhaar:
    27 mei 2021
    Hoi, goed om te lezen dat jullie begonnen zijn aan de fietstocht. Nog even een praktisch punt, ik weet niet precies wanneer jullie in Eindhoven zijn, maar 6 juni (zondag) hebben we bezoek. Als je daar om heen kan plannen zou mooi zijn,
  2. Francis:
    27 mei 2021
    Succes en heel veel plezier! Het goede weer komt eraan! Dan echt genieten van ons toch wel mooie landje!
  3. Margret nieborg:
    27 mei 2021
    Wat leuk om te lezen dat jullie weer een fietsavontuur gestart zijn. Wat zijn de plannen?
  4. Marja:
    27 mei 2021
    Jullie zijn nèt 1 of 2 dagen te vroeg vertrokken ..... het mooie weer komt er aan ...
    wel "stoer" hoor met die wind op de dam !!
  5. Frans Jan en Marijke:
    27 mei 2021
    Spectaculaire start met deze wind en regen. Kanjers! Ongetwijfeld prachtige wolken en mooi strand.
  6. Peter Deumers:
    27 mei 2021
    Leuk hoor. Ik ga jullie weer met volle aandacht volgen. Succes en lekker fietsen 🚴‍♂️
  7. Michael Halve:
    28 mei 2021
    Waar gaat de reis heen? Albanië via Gibraltar? Ik sta bij jullie nergens meer van te kijken. 😉
  8. Veronica en Jan Deumers:
    4 juni 2021
    Rondje NL langs de grenzen. Zeeland, Limburg en dan naar Groningen misschien nog een eiland en dan door het binnenland terug.