En toen?

25 mei 2021 - Den Hoorn, Nederland

En toen? Ja, dat is wel een heel verhaal. Die lange fietsreizen bevallen wel. We kunnen dat op andere continenten toch ook wel doen en tussendoor met een camper of rugzak een beetje reizen. Grootse plannen gemaakt. Gaan we wel met pre pensioen. Dan hebben we er een beetje de tijd voor. Zo gezegd zo gedaan. En toen kwam Corona. Toch maar met vervroegd pensioen. En de wereldreis maar een jaartje uitgesteld van 2021 naar 2022.

In de tussentijd zijn we in 2020 op de valreep in september nog een rondje wezen fietsen in Oostenrijk. Heel mooi weer gehad en daar volop van genoten. En nu willen we eigenlijk wel weer de wijde wereld in, maar we zullen nog even geduld moeten hebben. Eind juni moeten we terug zijn voor de tweede prik. Dus we gaan een rondje NL doen. Ter voor bereiding hebben we 6 dagen heen en weer Coevorden gedaan en tweemaal een tweedaagse naar een B&B en terug. Allemaal in winter- en regenpak met muts en handschoenen.  De tegenstelling met vorig voorjaar is wel heel groot. De start hebben we, alweer vanwege het weer, uitgesteld van tweede pinksterdag naar woensdag. Maar dan gaan we echt tegen de wind in naar Zeeland en tegen de klok in langs de NL grenzen. Op naar het voorspelde mooie weer. We hopen jullie af en toe een berichtje te sturen

1. Marja:
    25 mei 2021
    Wat leuk !!!!!! ..... jullie gaan weer fietsen ... ik ga jullie volgen hoor !!!!
    Ik weet niet of hierboven foto's staan ... maar die kan ik niet zien ..🤔
  2. John en Marie-Laure:
    25 mei 2021
    Veel plezier en vanaf vrijdag voorspellen ze goed weer! Wees voorzichtig!
  3. Saskia Gravendijk:
    25 mei 2021
    Eindelijk weer weg! Het weer wordt idd beter vanaf woensdag. Wij gaan ook binnenkort met onze vw-buscamper door Nederland. En 2x terug voor onze vaccins. Veel plezier en mooi weer dan hebben wij dat ook. 😎😅😘😘
  4. Marco Wesseling:
    Hoi Jan en Veronica,
    Wij wachten nog even en hopen op geopende grenzen met Frankrijk voor een ronde in de Bourgogne.
    Hopelijk mooi weer voor jullie. Dan hebben wij het ook.
  5. Veronica en Jan Deumers:
    25 mei 2021
    Als je routeadvies wil weet je me te vinden
  6. Willem:
    Hoi Jan,
    Goed te horen dat jullie volop in beweging blijven. Ligt Gouda voldoende dicht langs de Nederlandse grenzen? Kom dan nog even langs op kantoor; ik heb jouw paraplu nog hangen daar.
  7. Veronica en Jan Deumers:
    25 mei 2021
    Die paraplu heb ik deze vakantie niet meer nodig. Het wordt eindelijk mooi weet.
  8. Elionne:
    Veel plezier!!! Gr Elionne
  9. Tanja:
    25 mei 2021
    O, wat leuk! Ik ga jullie volgen!
    Zelf ga ik eind juni met vriendin Yvonne verder met ons rondje Nederland. Vorig jaar varen we vanaf Doorn via de Zuiderzee route tot bij Blokzijl (Weerribben) gekomen. Nu gaan we daarvandaan langs de Friese kust tot aan de Afsluitdijk en dan langs de Waddenzee richting Groningen en zo verder met de klok mee rond. Hebben we dan nog kans jullie tegen te komen??
  10. Cecilia:
    25 mei 2021
    Lieve aanhef met Ruud&Cecilia.
    Ik wens jullie heel fijn fietsplezier en zal jullie zeker volgen!!
    Het mooie weer is in aantocht.
  11. Sylvia en Paul:
    25 mei 2021
    Veel plezier, we gaan jullie verhaal weer volgen!
  12. Harm en Elma:
    25 mei 2021
    Jan, Veronica veel plezier en neem het ervan!
  13. Ellen:
    26 mei 2021
    Ik kijk uit naar jullie mooie foto's!!