Trouwdag in herrie hotel

24 mei 2022 - Gernsheim, Duitsland

Eergisteravond op het terras bij het Dreieck nog een gesprekje met een Duitse atletisch gebouwde man van onze leeftijd. Die vertelde dat hij zijn conditie trainde op een e-bike. Want die gaf eigenlijk alleen maar relevante ondersteuning als hij omhoog fietste of met tegenwind. De discussie met deze gymleraar over fietskamperen met en zonder accu zijn we maar niet aangegaan. Daarna hebben we nog een paar uurtjes voor de tent zitten lezen in onze stoeltjes. Ondanks dat Jan een polo aan had hebben de muggen er dwars doorheen geprikt en een feestmaal aangericht van Jan zijn bloed. Daar krijgen ze vast nog wel buikpijn van; want we weten dat zijn bloedkwaliteit niet best is. De volgende morgen als we de camping af willen fietsen begint het een heel klein beetje te spetteren. We rijden naar een bio bakker bij het station in Koblenz. Ontbijten binnen, terwijl het buiten doorspetterd. We vertrekken en het wordt droog en binnen een half uur een blauwe lucht en gelukkig trekt de tegenwind aan tot hard. Op die mooie vlak geasfalteerde fietspaden mag het natuurlijk niet te makkelijk gaan. Er was gisteren ook weer een onweer waarschuwing uitgegaan vanaf een uur of 4 en daarna grote regenkansen in de avond en nacht. We fietsen zover als het kan en zoeken dan een hotel op. Alle plaatsjes waar we langs fietsen zijn zo lieflijk dat we elke keer overwegen om te stoppen. Boppard, st Goar, Bacharach. Het ene dorpje nog mooier tegen de met wijnstruiken behangen hellingen dan de ander. Heel veel scheepvaartverkeer, zowel vracht, pontjes als toeristische rijnreisboten. Bij de Lorelei moeten ze zelfs op elkaar wachten. Bij een kapelletje willen we op een bankje onze lunchbroodjes opeten. Als we bijna willen gaan zitten op het bankje zien we dat er een hele colonne processierupsen loopt. We verdwijnen pijlsnel naar een ander plekje. We besluiten om in Bingen een hotel te zoeken. Tante Ineke feliciteerde ons vanochtend per app. Dat kwam goed uit want wij waren ondanks alle goede bedoelingen onze 36ste trouwdag vergeten! We wilden vannacht in een goed hotel slapen. Die was er met een restaurant met een Michelinster. Een nachtje voor meer dan 400 euro leek ons echter toch te gortig. Voor de rest was het allemaal niet zoveel in Bingen. Op naar Hotel Krone gelegen aan de Rijn. Tussen Rijn en hotel bleek echter wel een spoorbaan te liggen. Nog drukker dan in Delft. De treinen denderde door de hotelkamer. Vlug op zoek naar een restaurant want het onweer zagen we vanuit onze hotelkamer snel naderen. Met onze regenjacks in een rugzak op een draf naar een pizzeria. Op het moment dat wij binnen aan een tafeltje gingen zitten, vlogen buiten op het terras de parasols de lucht in. Gasten met het bord in de hand zochten een plekje binnen. Terwijl al het personeel, zelfs de koks, buiten met alle macht aan het redderen waren. De harde regen bleef de hele avond aanhouden. Toch blij met de hotelkamer aan het spoor. Lekker gegeten met een fles Prosecco omdat we een feestje vierden. De kurk ging er niet af en we maakten grapjes met de italiaanse dienster die alleen niet naar de Giro d’ Italia had gekeken. In de hotelkamer deed Veronica de ramen wijd open. En viel, ondanks het  enorme lawaai van de goederentreinen onmiddellijk in slaap. Jan zat een podcast te luisteren en toen hij ook wilde gaan slapen was het hele plafond en de lamp bezaaid met vliegjes en mugjes. Ramen dus dicht. Dat was ook voor het geluid heel hard nodig. Alleen het was wel heel warm en heel veel beestjes.

De volgende morgen was het buffet door de andere gasten behoorlijk leeggegeten. Gelukkig werd dit op ons verzoek aangevuld. En daarna was ook de regen opgehouden, de zon scheen en een fris windje in de rug. Heerlijke dag om te fietsen. Om de aan de Rijn gelegen stad Mainz te ontlopen werden we door het wijngebied Rheinhessen gegidst. Lieflijke dorpjes in een glooiend landschap. Mooie uitzichten en uiteindelijk met de pont naar de oostelijke oever naar de Boven Rijnse laagvlakte. Oude rivierarmen van de Rijn met dijken, polders en veel natuur. Hardstikke mooi. Er was hier helaas geen camping dus gaan we naar hotel “RheinGold”. Goede keuken lezen we en een terras aan de Rijn. Dat leek ons wel wat. Hotel bleek dus dicht. Sleutel bij een naastliggende kroeg op te halen. Kamer prima maar dat “terras” werd ons mooi door de neus geboord. In het dorp een pizza gehaald en weer lekker vroeg op één oor. Meer foto’s volgen.

1. Rob Verhaar:
    24 mei 2022
    Als nog gefeliciteerd!
  2. Annie Halve:
    25 mei 2022
    Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag.
  3. Ted/Theo Klemann:
    25 mei 2022
    Congratulations to you both.
  4. Cecilia:
    25 mei 2022
    Van ❤️te gefeliciteerd met jullie trouwdag🥳🎉
  5. Sylvia en Paul:
    25 mei 2022
    Wat maken jullie veel mee op jullie fietstocht! Leuk om te lezen.
    Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Zelfde datum als de onze, wij 33 jaar.
  6. Veronica en Jan Deumers:
    27 mei 2022
    Gevaarlijk; wij vergeten zelfs onze eigen trouwdag, maar als we stil staan bij de onze vergeten we die van jullie vast niet.
  7. Michael Halve:
    Alsnog gefeliciteerd!
  8. Marja:
    Gefeliciteerd !!!! 💐 Leuke ververhalen weer 👍😊
  9. Astrid vd Werken:
    25 mei 2022
    Alsnog gefeliciteerd met jullie 36 jarig huwelijk. Het verhaal leest weer heerlijk weg en leuke foto's van Jan!
  10. Emilia:
    Happy Anniversary!
  11. Alice en Wim.:
    25 mei 2022
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag, en jullie maken weer wat mee🕷🐜🪰🪳
  12. Sjoerd en Gerrie:
    26 mei 2022
    Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. We weten precies waar jullie zitten!
  13. Peter Deumers:
    26 mei 2022
    Nog van harte gefeliciteerd 🥳. Mooi reisje zo langs de Rhein.