Altijd wat te zeiken!

14 juni 2022 - Verona, Italië

De afgelopen dagen wordt het steeds heter,veel te heet voor begin juni. En het wordt nog heter? De Italianen hebben het er ook over. Het is voortdurend te warm en het heeft de afgelopen winter en voorjaar niet voldoende geregend. De boeren in de Po vlakte klagen steen en been. Maar voor ons is warm weer veel beter dan regen, maar op te heet moet je je ook letterlijk aanpassen.

Ik werd er door Peter opmerkzaam opgemaakt dat eind jaren 70 de hele familie Deumers/Halve muv Jan in Bardolino op de Camping heeft gestaan. Ik hoop dat het toen beter was dan nu. Heel druk op de camping, veel geluidoverlast en ongelofelijk warm in de tent. De volgende morgen om 8 uur vertrokken van de camping voor een kort ritje naar Verona. Gelijk een paar korte stijle hellinkjes op om los te komen en te wennen aan fietsen met een nat shirt. Voordat het echt snikheet wordt zijn we op die bijzondere camping in Verona hoog boven op de stadsmuren (100 meter boven de stad). Plekjes van 3 bij 4 voor fiets- en rugzakkampeerders onder de wijnranken. De uiterst primitieve camping heeft een update gehad en blijkt nu veel comfortabeler. Het is zo heet dat we pas om half vijf afdalen naar het centrum. Eerst een biertje voor Jan op het Piazza dell Erbe en dan op zoek naar een lichtgewicht slaapmatje voor Veronica. De lengtebanen van haar slaapmatje ploppen eruit. Het wordt 1 grote bobbel en dat ligt een beetje ongelukkig. Redelijk snel worden we via via doorverwezen naar een buitensportzaak, lopen nog even langs het balkon van Romeo en Julia, en Veronica kan weer slapen. Gegeten bij restaurant Cavaliarie en die serveert in hoofdzaak paardevlees. Smaakte prima. De wandeling terug naar de camping over trappen door tuinen duurt wel een ruim kwartiertje. We komen zeiknat van het zweet weer boven. Eerst maar weer een biertje voor Jan. Praten nog even met een bioloog uit Houten en halen de buitentent van de tent. Voor iedereen zichtbaar liggen we bijna bloot op onze matjes. De volgende morgen vertrekken alle fietsers heel erg vroeg. Om 7 uur zijn de eerste al vertrokken. Veronica heeft niet zo lekker geslapen op haar nieuwe matje. Jan gaat het vanavond proberen. Ontbijt bij de bar op de camping en dan een beetje luizig allerlei klusjes gedaan in en om de tent. Het wordt weer een echte hete dag, maar er staat nu wel een beetje wind die het dragelijker maakt. Om twee uur dalen we weer af voor een late lunch om de middaghitte te ontlopen. Lopen door het oude centrum en kopen nog ondergoed voor Jan en gaan dan weer op een plein in de schaduw zitten. Om zes uur met boodschappen op de camping aangekomen gaan we de nieuwkomers is aanschouwen. En daarna een boekje lezen en morgen heel vroeg op.

1. Rob Verhaar:
    14 juni 2022
    Haha, de tegenstelling kan bijna niet groter. Bij ons was het 6-7C en windkracht 7. Best wel fris dus. Zijn nu 150 km zuidelijker en het al weer een beetje warmer; 10 C en minder wind. Enfin we zijn wel een beetje jaloers op de warmte, maat te heet is ook niet goed natuurlijk.
  2. Saskia Gravendijk:
    14 juni 2022
    Ja het is zeker heel heet in Italie 😅 hopelijk kan Veronica weer lekker slapen. Langzaam aan dan komen jullie er wel 👋👋😘😘
  3. Ray Halve:
    14 juni 2022
    Het was juli 1980. We waren daar stiekem met de hele familie samen op camping Al Pescatore aan het meer van Caldonazzo. Jan & Jet waren zoveel (20?) jaar getrouwd en hadden een bungalow in Tignale aan het Gardameer. We zijn als verassing op visite gegaan.
  4. Michael Halve:
    15 juni 2022
    Klopt wat Raymond schrijft. De camping was niet Bardolino, maar in Calceranica. Jan en Jet was eerder dat jaar gevraagd of ze nog iets aan hun trouwdag zouden doen. Jan heeft toen (als grap) gezegd: ‘Ja, hoor, we zijn in Tignale. Jullie zijn allemaal welkom.’ Daarop heeft de rest met elkaar afgesproken Jan en Jet echt te verrassen. Maar volgens mij heeft er iemand gelekt, want ik herinner me dat we verwacht werden. Geen idee wie de mol was. 😉
  5. Veronica en Jan Deumers:
    16 juni 2022
    Ja dat verhaal ken ik. Maar in de jaren daarvoor zijn mijn ouders, samen met anderen, 1 of 2 jaar naar het Gardameer geweest. En die locatie is volgens mij Malcesine? Maar dat is na te vragen bij Wim of Annie