En we zijn vertrokken

11 augustus 2021 - Olen, België

Wel een dagje later vertrokken. Op maandag voorspelde de apps en de weermannen en -vrouwen heel slecht weer vanaf een uur of 11. In de middag zelfs hagel en onweer. Dus ons vertrek werd een dagje uitgesteld. Het bleef maandag eigenlijk prima weer. Een heftige bui van een half uurtje en ‘s-middags konden we in de tuin in de zon zitten. Balen!!! Vooral omdat je niks meer in huis hebt. Niks meer mag of kan doen etc. Dinsdag was beter weer dan maandag voorspeld. Toen we klaar waren om te vertrekken ging het echter gieten. Na een half uurtje wachten zei de overbuurman dat het nu wel droog zou blijven. Wij weg. Bij de afvalbak om de hoek kwamen we erachter dat we wat waren vergeten. Veronica terug. Jan effe wachten. En opnieuw ging het los. Jan bij de kapper in de gang geschuild en verteld over ons plan om naar Rome te fietsen. De kapper vond het maar een raar plan. Veronica wachtte onderwijl bij onze eigen voordeur. En het duurde maar. Alsnog een dik uur later vertrokken. Maar onderweg het ene na het andere buitje. Af en toe schuilen en ook door de regen fietsen. Het was niet koud. Wel harde wind tegen. UIteindelijk kwamen we te laat bij het voetveer naar Oud Beijerland. Aan de overkant zouden we koffie drinken bij vrienden. Wij met lood in de schoenen afgebeld. Het zou allemaal zoveel tijd gaan kosten dat we nooit meer op een redelijke tijd op ons eindpunt in Breda zouden kunnen komen. Dus langs de oude Maas doorgefietst en door de Heinenoord tunnel en ‘s-Gravendeel naar het eiland van Dordrecht gefietst. Over de Moerdijkbrug een hele leuke route door West Brabant gefietst. Onderweg een hotel geboekt in Breda. In het oude Liefdesgesticht. Een mooi opgeknapt oud klooster met een prachtige kamer. Alleen diner en ontbijt vanwege de hoge kosten elders in de stad moeten nuttigen. En het was daar druk! Met moeite een tafeltje kunnen bemachtigen . Lekker gegeten; eend in sinaasappelsaus.

De volgende ochtend via de Albert Heijn voor ons ontbijt Breda uit gefietst. Baarle Nassau bleek toch verder dan gedacht. Daar start het ‘ Bels lijntje’ , een oud spoortraject dat nu is omgetoverd tot een fietspad richting Turnhout, prachtig door het groen en zonder verkeer. Het plan was om vanavond in Leuven aan te komen en nog iets van deze stad te zien. Bij nader inzien een iets te ambitieus plan, zo’n 106 km en nog steeds wind tegen. In Herenthals aangekomen hebben we besloten om niet door de rijden naar Leuven, te ver. Er bleek een camping dichtbij te zijn en deze had plek voor ons. Bovendien was het prachtig weer en vonden we het zonde om heel laat in Leuven aan te komen en een hotel in  te duiken. Dus staan we nu op het trekkersveldje en gaan vanavond voor het eerst slapen in ons nieuwe zeer kleine tentje. Dit vergt nog enige aanpassing, maar we zullen vast goed slapen. Welterusten.

1. Cecilia:
    11 augustus 2021
    Wat een tegenvaller om 1 dag later te vertrekken, maar jullie zijn diehards.
  2. Tanja:
    11 augustus 2021
    Tja, op de fiets reizen betekent voortdurend je plannen bijstellen door veranderende omstandigheden :-).
    Maar jullie zijn in ieder geval al in België!
  3. Marc:
    12 augustus 2021
    Jullie zijn onderweg!! Met zo’n start wordt het vanaf nu alleen maar beter! Heel veel plezier en succes!