Weer naar Rome?

7 augustus 2021 - Den Hoorn, Nederland

Ja, we gaan weer weg. Die matige zomer gaan we verlengen in het warme zuiden. Die branden zijn vast wel onder controle voordat wij daar zijn. We gaan opnieuw naar onze favoriete fiets bestemming; Rome!! We zijn er al drie keer heen gefietst en twee keer ook daadwerkelijk aangekomen. En ook nog 1 keer vanuit Rome terug naar Karlsruhe gefietst. En steeds een andere route. Nu combineren we verschillende bekende en onbekende routes. We gaan eerst richting Leuven en dan langs de Maas naar Frankrijk. Over de Vogezen naar Basel en dan via Bern door de tunnel naar het Wallis-dal; via de Simplonpas en Turijn naar Nice en dan met de pont naar Corsica. Na wat km aldaar varen we dan naar Livorno om via San Gimignano en Siena door Toscane en daarna Umbrië te fietsen om uiteindelijk in Rome te arriveren. En dan mogelijk door naar Zuid Italië met auto of toch de fiets. Het is weer een uitdaging. We hebben een nog kleiner tentje bij ons om in te overnachten als het mooi weer is. We verwachten eigenlijk dat we in het najaar meer zullen overnachten in hotels. Als het weer het toelaat vertrekken we maandag a.s.

1. Cecilia:
    7 augustus 2021
    Lieve Jan&Veronica, ik wens jullie een mooie reis naar Rome toe. Wacht jullie gezellige reisverhalen tegemoet😘
  2. Francis:
    7 augustus 2021
    Dat klinkt als een prachtige reis. Geniet er van samen! X
  3. Marijke en Jan:
    Lieve Veronica en Jan,
    Geniet van elke km op de fiets in de tent op het terras in het hotel en langs de rivieren.
    GENIET.
  4. Tanja:
    Hallo Veronica en Jan,
    Wat ontzettend leuk dat jullie weer een tocht gaan fietsen! Heel veel plezier en succes, en uiteraard ga ik jullie volgen. Wel met enige afgunst (ik durfde zelf nog niet naar het buitenland deze zomer en heb nu andere plannen) en weemoed (in 2007 via route Reitsma naar Rome gefietst).....
    Maar in ieder geval een heel goede reis gewenst !!!
  5. John en Marie-Laure:
    7 augustus 2021
    We wensen jullie fijne reis en hopelijk meer zon dan nu ! Als jullie terug zijn komen we jullie verhalen aanhoren. Veel plezier !
  6. Rob Verhaar:
    8 augustus 2021
    Hi Jan en Veronica, super plan!!! Wij wensen jullie een hele goede reis en we zullen jullie blog met plezier volgen. Groeten Rens en Rob.
  7. Michael Halve:
    8 augustus 2021
    Met mijn 55 lentes jong ben ik niet actief met mijn pensioen bezig. Dat voelt nog steeds als heel ver weg. Momenten dat ik er wél aan denk zijn als ik lees over jullie fietsavonturen. Ik kan er behoorlijk jaloers van worden. Geniet van deze prachtige reis! Ik zal jullie verslagen weer met plezier en gepaste jaloezie lezen. Groet, Michael
  8. Marja:
    8 augustus 2021
    Wat leuk dat jullie weer gaan !!
    Ik volg jullie weer en verheug mij op alle reisverhalen.
    Succes morgen met het beginnetje en benieuwd waar jullie uitkomen.
    Groetjes van Marja
  9. Margret nieborg:
    8 augustus 2021
    wat leuk om te lezen dat jullie weer gaan. Super plan ! ik volg je met veel plezier. Fijne en veilige reis. Groet Margret
  10. Emilia:
    9 augustus 2021
    Sounds like an adventure, enjoy.
  11. Peter Deumers:
    10 augustus 2021
    Hoi Jan en Veronica, wat leuk dat jullie gewoon weer gaan. Het weer speelt mee zo te zien. Wij zitten op dit moment iets oostelijker als waar jullie route langs gaat (Oostenrijk) maar het is de komende weken mooi weer zo luiden de voorspellingen.
    Heel veel plezier en succes met de tocht.
    Hartelijke groet, Peter
  12. Frans Jan en Marijke:
    15 augustus 2021
    Heel veel plezier met dit prachtige fietsplan.