Op weg naar huis

18 oktober 2021 - Den Hoorn, Nederland

In Teggiano kregen we nog een Italiaans ontbijtje (taartjes, cake en koffie) en werden door de eigenaresse uitbundig uitgezwaaid. Het is bewolkt met een steenkoude wind. We rijden door het NP Cilento en Dal de Diano (het op een na grootste NP van Italië) op kleine weggetjes naar de kust van de Golfo di Policastro. En vandaar binnendoor naar Agropoli. Prachtige rit over kleine rustige bergweggetjes en door kleine dorpjes. Is een veel betere keuze als de rit van gisteren langs de Amalfiekust. Wel weer op hoogte en hoewel de zon vaak schijnt is het toch nog steeds koud. Als we in de kustplaats Agropoli aankomen loopt de temperatuur toch lekker op. We zoeken en boeken hier een hotel aan de kust. Als we er om vijf uur aankomen blijkt dit naast Paestum te liggen. Voordat het zuiden van Italie door de Romeinen werd veroverd (250 v Christus) was Paestum een enorme Griekse stad. Vanaf de weg zijn de muren en drie grote tempels zichtbaar. Het ziet er imposant uit. Had best een bezoekje waard geweest. Het viersterren hotel is ook enorm groot en het lijkt erop dat we de enige gasten zijn. Gelukkig komen er nog drie autootjes bij. ‘s Avonds gaan we eten in het naastliggende dorpje Laura. Daar staan nog veel meer van die hotels als kastelen, verlicht als of je in Las Vegas bent. Opnieuw zoeken naar een parkeerplekje; uiteindelijk zetten we de auto gewoon maar op goed geluk neer op een oprit. De volgende morgen moeten we de auto voor 12 uur op het centraal station van Napels inleveren. Het is zondagochtend dus de drukte valt mee. Totdat we in de stad moeten tanken en bij het station naar de parkeergarage moeten manoeuvreren. Dan heb je een paar keer een bijna ongeluk. Na het afleveren van de auto, kaartjes gekocht voor de TGV naar Rome, broodje gekocht en voor we het weten lopen we op Stazione Termini in Rome. Kaartjes gekocht voor een hele vroege treinreis naar het vliegveld voor morgenochtend en dan een kort wandelingetje naar het Hotel. Zoekend naar een pizzeria voor het avondeten vallen we neer op zo’n echt Italiaans stadsterras tussen de geparkeerde auto’s. Uitzicht op een hostel en dat moet een heel grote zijn want het hele terras blijkt daar te slapen en het is een komen en gaan van vakantievierende jonge mensen. Bij de pizzeria worden we hartelijk ontvangen met een gratis glaasje bubbelwijn. Eten heerlijk en drinken er een flesje primitivo bij. Zware wijn uit de hak van Italie. Ons aanbevolen door Hanny en Peter. De volgende morgen om 6 uur opgestaan en om 7 uur in de trein naar het vliegveld. 10 uur opgestegen en half twee met de taxi staan we voor ons huis. Vanavond eten we bij onze lieve buren Gerrie en Sjoerd die op het huis hebben gepast en de tuin hebben bijgehouden.

1. Alice en Wim.:
    18 oktober 2021
    Welkom thuis, jullie hebben een prachtig avontuur beleefd.
  2. Marja:
    18 oktober 2021
    Welkom thuis ook ..... genoten van jullie reis !!!!!!
  3. Rob Verhaar:
    Welkom thuis!!!!
  4. Tanja:
    18 oktober 2021
    Welkom thuis! Wat een geweldige tocht hebben jullie gemaakt! Veronica, hoop je te zien komende zaterdag bij de koffie bij Allround - je hebt vast nog meer verhalen!
  5. Saskia Gravendijk:
    18 oktober 2021
    Ook van ons welkom thuis, wat een fantastische reis. We hopen jullie snel te zien voor meer foto’s en verhalen. Tot gauw 😘😘
  6. Cecilia:
    18 oktober 2021
    Home sweet home!! Wat heb ik genoten van jullie reisverhalen, geweldig!!
    Ik hoop ook jullie snel te zien.
  7. Marco Wesseling:
    18 oktober 2021
    Veronica en Jan bedankt voor jullie verhalen en inspiratie. Heerlijk om jullie belevenissen mee te lezen. Geniet van jullie plekje in Nederland.
  8. Peter van Mulekom:
    18 oktober 2021
    Geweldige reis hebben jullie gemaakt en vooral weer veilig thuis gekomen. Complimenten en proficiat!! Jan wat heb je trouwens een mooi T-shirt aan
  9. Emilia:
    18 oktober 2021
    Wat een trip ik heb het met veel plezier gevolg.
  10. Elly:
    Welkom thuis
  11. John en Marie-Laure:
    19 oktober 2021
    Fijn dat jullie heelhuids thuis zijn ! Weer even wennen aan het hollandse klimaat en rustig aan doen. Of hebben jullie nieuwe plannen ?
    We komen snel de foto's bekijken.
    Bedankt voor jullie spannende verhalen.
    S6 weer thuis.
    Liefs
  12. Margret nieborg:
    20 oktober 2021
    Welkom thuis, wat een mooie avonturen. Heerlijk dat jullie zo kunnen genieten en ons mee laten genieten
  13. Veronica:
    20 oktober 2021
    Bedankt voor al jullie reacties, op de blog, facebook en whatsapp. We hebben dat heel erg gewaardeerd. Zo’n blog schrijven we omdat we het zelf leuk vinden en bijkomend voordeel is dat we op deze manier ook contact houden met jullie. Dat voegt echt iets toe aan onze beleving van de reis.
  14. Daisy Jonkers:
    31 oktober 2021
    Leuk, heerlijk zo in de natuur, lijkt me,

Groetjes,
    Daisy Jonkers, Paxlaan 12, 2613 GD Delft,