Plannen maken op Texel.

14 februari 2022 - Den Hoorn, Nederland

Na een gekke warme winter hebben we ons de eerste week van februari op Texel in een luxe villa terug getrokken om de fietsvakantieplannen voor 2022 uit te werken. Het eerste plan is nu concreet en definitief. Alhoewel je in deze tijden natuurlijk niks echt zeker weet. Corona heeft al heel veel van onze plannen in de war gestuurd. Maar de bedoeling is dat we gaan trainen in Andalusië als voorbereiding op onze tweede vakantie. Nadeel van gepensioneerd zijn is dat we niet meer naar de werklocatie hoeven te fietsen. Die basisconditie van een kleine 100 km/week ontbreekt nu. Sinds oktober hebben we echt heel weinig gefietst. Dus trainen in Spanje. Maar een rondje Andalusië van 1000 km betekent ook het overwinnen van 12000 hoogtemeters. En dat is best veel en dus een zwaar rondje. Maar we slapen in hotelletjes dus; ultra light weight qua bagage. We gaan met de auto en tussendoor stoppen we een paar keer om een dagje te fietsen. Na een week komen we dan aan in Grazalema in de buurt van Ronda. Ana van Grazalema Cycling Adventures heeft ons, geheel vrijblijvend, geadviseerd over overnachtingsmogelijkheden en parkeergelegenheid voor 2 á 3 weken. Ze hebben ook een winkel in dat dorp dus gaan we Ana even een boks geven.

We starten al over twee weken met de autorit. In het Loiredal, Baskenland en in de buurt van Salamanca willen we een rondje fietsen. Eenmaal aangekomen in Grazalema vertrekken we voor een rondje met de klok mee naar Sevilla, Cordoba, Granada, Malaga en dan weer via Ronda naar de auto in Grazalema. Voor de diehards; We gebruiken het boekje van Benjaminse. In alle steden nemen we uitgebreid de tijd om de bezienswaardigheden nu eens echt uitgebreid te bekijken. Van Malaga kennen we eigenlijk alleen het vliegveld. In Sevilla zijn we al een keer of wat geweest maar eigenlijk alleen om sfeer te proeven. Van Cordoba krijg je nooit genoeg; Wat een fantastische stad. En eindelijk komen we na 35 jaar opnieuw voorbij aan Granada. In het Alhambra was het toen al druk. Maar het is een van de meest indrukwekkende gebouwen die we in ons leven hebben gezien. We verheugen ons op het weerzien.

We hopen op mooi voorjaarsweer maar in de nacht zal het vast nog erg koud worden. En een flink aantal overnachtingen slapen we op hoogte. Het kledingpakket wordt samengesteld op temperaturen van 0 tot 20 graden Celsius. En de regenpakken moeten uiteraard ook mee.

En waar is deze trainingsmissie dan voor bedoeld? Nou we spelen met een toch wel redelijk concreet plan om rond 1 mei met de fiets naar Athene te vliegen en dan via Albanië, Montenegro, Bosnië en Kroatië naar/richting huis te fietsen. Maar eerst moeten we in Spanje onderzoeken of we er nog steeds toe in staat zijn.

1. Marja:
    14 februari 2022
    Wat leuk !!! Jullie gaan weer op pad.
    Ik ga jullie zéker weer volgen.
  2. John en Marie-Laure:
    14 februari 2022
    Al deze steden in Spanje ken ik en ze zijn prachtig ! Het wordt vast en zeker een prachtige reis ! Alvast veel plezier.
  3. Saskia Gravendijk:
    Heftige plannen weer. Hopelijk lekker weer en veel fietsplezier 😎☀️🚴‍♀️🚴‍♂️👋👋
  4. Tanja:
    14 februari 2022
    O, wat leuk weer, Veronica en Jan! In oktober 2011 fietste ik door Andalusië. Toen nog heel warm, maar prachtige steden en landschappen. Ben benieuwd hoe het in maart is. Ik ga jullie weer volgen!
    (Nu moet ik toch ook gauw weer concrete plannen maken😁.)
  5. Dik pracht:
    14 februari 2022
    Jan, veel plezier en hou ons op de hoogte!
  6. Michael Halve:
    14 februari 2022
    Wat een mooie plannen! Niet alleen Athene > Den Hoorn. De ‘training’ mag er ook zijn. Ik ga jullie weer volgen. Geniet ervan.
  7. Marijke en Jan:
    14 februari 2022
    Ohh wat een leuke en avontuurlijke reis gaan jullie weer beleven!!!
    Wij gaan jullie op zeker volgen....
    Maar eerst nog lekker uit eten met ons viertjes
  8. Alice en Wim.:
    14 februari 2022
    Wat een uitdaging weer, zal weer heel avontuurlijk worden.
    Wij volgen jullie graag weer.
    Eerst trainen en dan er weer op los.
    Heel veel plezier.
  9. Petra:
    Leuk bij Den Hoorn op Txl, daar woont mijn moeder!’
  10. Peter Deumers:
    14 februari 2022
    Mooi ritje voor de boeg zou ik zeggen. Maar fietsen jullie vanuit Athene naar Spanje om de auto te halen of komen jullie eerst nog terug om de auto in NL te parkeren en dan te vliegen? Ik ben nu al benieuwd naar jullie fietsverhalen en belevenissen. Succes over 2 weken 🙋🏼‍♂️
  11. Emilia:
    15 februari 2022
    Fantastic, keep your daily postings going.
  12. Sylvia en Paul:
    15 februari 2022
    Wat een mooi avontuur weer in het vooruitzicht! We wensen jullie alvast veel plezier en kijken uit naar de verhalen.
  13. Annie Halve:
    15 februari 2022
    Ik ga jullie weer zeker volgen, ik wens jullie veel plezier en goed weer.
  14. Peter van Mulekom:
    15 februari 2022
    Geweldig mooie plannen en ook wij gaan jullie uiteraard volgen. De details horen we morgen wel van jullie. Het wordt weer genieten voor jullie en voor ons. Tot morgen.
  15. Ellen:
    21 februari 2022
    Op Texel,….ontstaan de mooiste plannen. Hele mooie reis samen. Neem jullie tijd dan kom je altijd boven of beneden 😉.