Lui in Koblenz

23 mei 2022 - Koblenz, Duitsland

Zonder ontbijt vertrokken naar de bakker. Op het terras was het nog fris. Lekkere broodjes gekocht. Ook voor onderweg. En dan voor het eerst met wind mee op de fiets. Het leek wel of we een motortje hadden gekregen. Alleen de route en het wegdek maakte het vaak onmogelijk om echt snelheid te maken. Maar fietsen met twee vingers in je neus is wel eens lekker. Snel naderen we de Rijnvallei. Maar daarvoor moesten we nog wel een flink heuveltje tackelen. En dan de eerste lange snelle afdaling naar de Rijn. We willen door naar Koblenz. Het fietspad langs de Rijn is bekend. Alleen onthoudt je altijd de leuke dingen en dit hobbelige fietspad waren we dus vergeten. Om half vijf na bijna 100 km komen we stuk gerammeld aan bij de camping. Langs de Rijn fietsen blijft heel leuk. Lieve dorpjes met terrassen en koffie met aardbeientaart. Lekker in de zon, want de temperatuur was ideaal. En die boten met kolen en containers varen heel langzaam tegen de stroom in. Heerlijk sloom om naar te kijken. De camping in Koblenz was voller dan vol. Iedereen werd weggestuurd en buiten de camping stonden tientallen campers te wildkamperen. Toch maar even gevraagd of er voor fietsers met een heel klein tentje niet nog een heel klein plekje vrij was.  En jawel hoor, voor fietsers was er altijd plek. De receptie mocht je alleen in met een mondkapje. En die had Jan effe niet bij de hand. Van de receptioniste kreeg hij een nieuwe. Op de vraag hoe dat in Duitsland nou precies zat met die mondkapjes bleek de receptioniste een wappie eerste klas.  Principieel niet gevaccineerd, voelde zich onveilig, maar de overheid deed het allemaal niet goed. En onthield zich van elk nieuwsbericht. Ze ging vijf minuten helemaal los. Maar voor de rest heel vriendelijk. Het tentenveldje was natuurlijk heel vol. Op een achterafplekje de tent opgezet tussen drie broers, de oudste 70, uit Singapore, die heel Europa aan het doorfietsen waren. Ze gingen op bezoek bij Santos in NL om nieuwe fietsen te kopen om mee naar huis te nemen. Het bleken echte fietsexperts die ook onze fietsen wel konden waarderen. De fietsen werden uitgebreid bewonderd. Na een goede douche een hapje gegeten in het restaurantje van de camping. Morgen blijven we een dagje in Koblenz.

Heerlijk uitgeslapen en op ons gemak naar de bakker een eindje verderop gelopen voor lekkere broodjes met koffie op een terras met een parasol. Helaas stond er een hele lange rij en er was geen terras. De broodjes bij de tent opgegeten met uitzicht op de voorbijkomende schepen op de Rijn. Heerlijk loom. Na fietsonderhoud en de was zijn we Koblenz ingegaan. Vlakbij de camping gaat er een voetveer naar de overkant van de Moezel en dan sta je direct op het Deutsches Dreieck, waar de Rijn en de Moezel samenkomen. Daar is Koblenz beroemd om. Vandaar kan je met een gondelbaan naar de andere kant van de Rijn naar de hoog gelegen vesting Ehrenbreitstein. Daar heb je fantastisch uitzicht over de monding van de Moezel in de Rijn en dat klopte inderdaad. Onder het genot van een bier, een wijntje en een pfannkuchen genoten van het uitzicht. Na afgedaald te zijn, zitten we nu opnieuw op een terras met, jawel, een bier en een wijntje dit blog te schrijven. Zo is het leven goed, niet waar?

1. Saskia Gravendijk:
    23 mei 2022
    Heerlijk kekker relaxen 😎☀️ In Italie zijn de meeste wegen ook heel slecht, elk schroefje en moertje van de auto is getest 😂🤣 👋👋
  2. Astrid vd Werken:
    23 mei 2022
    Dat ziet er allemaal fantastisch uit. Fijn dat de wind ook een keer meewerkt. Veronica, misschien ook een keer Jan op de foto zetten?
  3. Veronica en Jan Deumers:
    Gaan we doen
  4. Alice en Wim.:
    23 mei 2022
    Eindelijk de wind mee, en beleef je weer eens wat.🥰
  5. Rentia Verhaar:
    23 mei 2022
    Wij zitten nu op een terrasje in Lubeck. Zijn gisteren aangekomen. Morgen nog een uurtje rijden naar de “ verzamelcamping”. Lubeck is een prachtige stad. Met heel veel mooie oude huiden en kerken.
  6. Veronica en Jan Deumers:
    23 mei 2022
    Hahaha Bedoel je oude mensen die kerken bezichtigen? Ja Lubeck is prachtig. Die Duitse Oostzee Hanzesteden zijn allemaal het bezichtigen waard. Baksteengotiek.
  7. Rentia Verhaar:
    24 mei 2022
    🤣 foutje. Mooie huizen natuurlijk. In ieder geval de gevels.
  8. Frank:
    24 mei 2022
    Kijk, foto's met een biertje in de hand zijn altijd goed ! Maar de andere ook hoor, ik zou zo mee op reis gaan (-; En de wind in de rug is welverdiend. Veel succes !