Kamperen of Hotel in Stijl

13 augustus 2021 - Namen, België

Het kamperen in de buurt van Herentals viel niet mee. Een klein veldje met kampeerbussen, maar wel veel ruimte voor ons minitentje.  Douchen voor een euro en ook pas warm water voor ons mini afwasje na een euro. We hebben altijd een hekel aan het doneren van allerlei muntjes in apparaten voor een paar minuten heet water. Een camping is toch vaak een beetje afzien. Ons tentje was prima; groot genoeg, licht en we lagen prima op onze matjes. Na een beetje lezen in het donker toch maar gaan slapen. Beide kwamen we heel slecht in slaap en werden ook nog eens vroeg wakker. Lekker ontbeten met cruesli en broodjes. Bij het opruimen van het tentje gaat Jan door zijn rug. Het valt mee maar we hebben in Leuven al een luxe hotel in opnieuw een gerenoveerd klooster geboekt. Dus we moeten wel aankomen. Via Vlaamse nummertjes route prettig fietsen door het platteland. Bij Aarschot zien we de eerste heuvels en een echt dal. In Aarschot is het markt met mondkapjes. Maar met dat mooie weer zoeken wij een plekje op een overvol terras in de schaduw van de alles dominerende kerk. Helaas zien we een begrafenis voorbijgaan. Nog een klein stukje naar Leuven. Wat een prachtige binnenstad. Mooie geheel gerenoveerde kerk en stadhuis. Grote markt is ook mooi maar staat helemaal vol met terrassen. Lekker om Orval biertjes te drinken. Na van onze prachtige kamer een puinhoop te hebben gemaakt doet Veronica een uurtje zoomen met haar vriendinnen en dan gaan we lekker eten; Jan spare ribs en Veronica een mooie steak. En natuurlijk met een speciaal biertje erbij. De volgende dag komt Jan redelijk uit zijn bed. Dat valt mee. Lastig om Leuven uit te fietsen. En als we uit de stad zijn; km’s  lang kasseien En die heb je in soorten. Maar meestal rammel je van je fiets af. Toen reden we verkeert en kwamen we uit in Tienen ipv Hoegaarden. Met een klein ommetje toch in Hoegaarden aangekomen en daar bij een broodjeszaak onze lunch gekocht. Het was te vroeg voor een Hoegaarden witbier. Vanaf Hoegaarden is een prima fietspad aangelegd over weer een oud spoortraject helemaal naar Namen. Mooi door het groen en geen ander verkeer. Het eerste stuk vals plat omhoog en de laatste 10 km vals plat naar beneden. Zo denderen we Namen binnen. Voordat we naar ons hotel gaan, eerst even een biertje aan de Maas drinken. Dat smaakt dan toch zo goed. Na een douche en de was gedaan te hebben, zijn we Namen in gegaan en hebben heerlijke mosselen gegeten. Met Jan zijn rug gaat het weer iets beter, maar morgen weer in een klein tentje kruipen zit er denken we nog niet in. We zullen zien.