Infietsen of trainen?

1 april 2019 - Den Hoorn, Nederland

Schermafdruk 2019-04-01 20.12.26Gisteren 100 km gefietst, koud, wind maar wel veel zon. En voor het eerst dit jaar een appelgebakje op een terras. Dat mag pas als we meer dan 100 km fietsen. De laatste 6 weken 5 keer gefietst op zondag. En elke week een paar keer op de fiets naar kantoor. 25 km dag. Vorig jaar waren we op 1 april nog op een trainingskampje in Zuid Limburg. In 4 dagen 375 km gefietst en natuurlijk hoogtemeters gemaakt voor sterke benen. Dat zit er dit jaar niet meer in. We stappen een volle maand eerder op de fiets. Nog twee zondagen 100? km en dan is het zover. In 6 dagen 568 km naar Parijs is het plan.  Maar wel met 30 kg bagage aan onze fietsen. Misschien een dagje langer? Het wordt in ieder geval infietsen, want te weinig getraind.

's-Winters bij de kachel denk je nog eind april dan is het al voorjaar en is het lekker fiets- en kampeerweer. Maar nu 1 april vroor het 's-nachts nog.  Waar beginnen we aan.  We hebben allebei beelden van koud regenachtig weer, oververmoeid van te weinig training. Afgepeigerd pasta koken in de kou voor ons tentje. En rillend de slaapzak in met de KOBO en een whiskietje. Worden we te oud voor dit soort "vakanties"? Maar het wenkend alternatief is natuurlijk dat we in rustig voorjaarsweer van prettig B&B naar een leuk hotelletje fietsen en 's-avonds bij de open haard bourgondisch tafelen.

Het hoort erbij, elk jaar twijfelen we, over het weer, onze gezondheid en of alles heel blijft.

1. Berend:
    15 april 2019
    Veel succes! Komende 2 weken 20 graden dus dat gaat wel lukken.
  2. Therese:
    16 april 2019
    Veel plezier en succes! Geniet vooral.
  3. Annie Halve:
    16 april 2019
    Respect hoor, heel veel plezier en vooral genieten.
  4. Marco Wesseling:
    16 april 2019
    Als jullie volgende keer door het mooie Woubrugge komen (halverwege), zijn jullie welkom voor een kop koffie.
  5. Saskia Gravendijk:
    16 april 2019
    Heel veel succes en sterke benen en goed fietsweer....jullie kunnen het 💪👍😘😘
  6. Arnoud:
    16 april 2019
    Veel succes met de tocht en geniet ze
  7. Nelleke:
    16 april 2019
    Een hele mooie vakantie toegewenst en pas goed op jezelf en elkaar.
  8. Margret:
    16 april 2019
    En als t koud en nat is, zijn er altijd hotels of guesthouses.... t is wel vakantie he en geen militaire survival. Maar t wordt gauw beter weer hoor. Veel plezier
  9. Ina:
    17 april 2019
    Heel veel plezier samen!!
  10. Patricia:
    17 april 2019
    Leuk om de avonturen te kunnen volgen!
    Heel veel plezier en mooie fietskilometers gewenst!!
  11. Tanja:
    18 april 2019
    Het gaat jullie zeker lukken! Ik begin altijd aan fietsvakanties zonder voldoende training (zou beter zijn, maar komt er eenvoudigweg niet van), en mijn ervaring is dat je door de eerste fietsdagen vanzelf getraind raakt. Bovendien begin je niet gelijk aan bergetappes. En gaan jullie in Parijs nog langs de nu beschadigde Notre Dame?
  12. John en Marie-Laure:
    19 april 2019
    Uit een luie stoel volgen we jullie avonturen! Geniet van de mooie natuur op de fiets. Succes !