Epiloog; Trainen of vakantie

3 april 2022 - Den Hoorn, Nederland

We zijn via een autorit door koud Frankrijk en langs Parijs met sneeuw inmiddels weer twee dagen thuis; Lekker! Voordat we Andalusie hebben verlaten hebben we gevochten met de weergoden. Onderweg naar huis hebben ze zich met regen, storm en sneeuw, ook nog heftig laten gelden. Ze hebben vast ook samengespannen met de Mexicaanse god Montezuma en door zijn wraak worden we gedwongen om nog steeds met veel te hoge regelmaat toiletten te bezichtigen. De les; Goden winnen altijd!!

We willen iedereen bedanken die ons op de blog of op andere wijze hebben gesteund en bijgedragen aan het voltooien van deze fietstocht.

Was het nou trainen voor een fitte zomer? Of een vakantie? Wij hebben het vooral als een avontuur beleefd. Veroorzaakt door het weer dat ons voortdurend dwong om te improviseren en alternatieven te blijven ontwikkelen. Je weet vooraf dat het weer in de bergen van Andalusie koud en regenachtig kan zijn. Je gaat er alleen niet vanuit dat de “koudeput” zoals de Spanjaarden het noemden een krap maandje zou kunnen aanhouden.

We hebben veel cultuur ervaren en ook op een gedoseerde manier de spieren getraind. En zeker onze mentale capaciteiten geoefend. Een geplande relaxte fietsvakantie blijkt zomaar een fietsreis of een echt avontuur te kunnen worden.

We zijn klaar voor de volgende reis. We moeten nog even enkele boxjes afvinken en dan gaan we eind van de maand? met het vliegtuig naar Athene? En na een rondje over de Peloponnesos op de fiets naar huis? We zullen het allemaal gaan zien.

1. Emilia:
    3 april 2022
    Leuke plannen, ik geniet enorm van al die reis verhalen.
  2. Tanja:
    3 april 2022
    Ik hoop voor jullie dat Montezuma's wraak inmiddels over is, maar het is duidelijk dat jullie allebei nog behept zijn met het fietsvirus 😄!
  3. Rob Verhaar:
    3 april 2022
    Wow, goede plannen! Tot ziens!
  4. Cecilia:
    3 april 2022
    Welkom thuis om jullie voor te bereiden voor de volgende reis.
    Ook ik heb genoten van jullie reisverhalen.
  5. ANDREW SERGEANT:
    4 april 2022
    Pleased that you got back home safe; you certainly had bad luck with the weather ... apart from your time in Seville!! I have enjoyed reading your blogs and it was great to meet you and share some glasses of wine. We will enjoy reading future blogs and hope that we can share some more wine in another far off city!!
  6. Marja:
    5 april 2022
    Leuk !!! Ik verheug mij op jullie verhalen !!
    Slecht weer hebben jullie nu achter je en óp naar het volgende avontuur met beter weer 👍😀
  7. Marja:
    5 april 2022
    Leuk !! Ik verheug mij op jullie volgende reis !!
    Slecht weer hebben jullie nu wel gehad en óp naar het volgende avontuur met beter weer 👍😀
  8. Marja:
    5 april 2022
    sorry ... dubbel😔 .... ik dacht dat het verkeerd was gegaan ... haal er maar één weg.
  9. Alice en Wim.:
    6 april 2022
    En dan hopen dat jullie overdag zon hebben en s’nachts een beetje regen, goed voor de natuur en jullie.