Doordouwen of niet?

12 mei 2022 - Den Hoorn, Nederland

Na onze heftige training/vakantie in Andalusië waren we er weer klaar voor om vanuit Athene de Balkan te verkennen. Voor de Pasen nog een rondje in Zuid Limburg, maar daarna moesten we nog wel even voor controle langs het ziekenhuis. Een dergelijk bezoekje doen we het laatst jaar elk kwartaal. Want een jaar geleden kreeg Jan de onheilstijding dat hij een ongeneeslijke ziekte onder de leden had. Maar hij is nog steeds fit en dus leek ons behandeling op dit moment nog niet noodzakelijk. Dat viel tegen. De specialist schreef pillen voor en behandeling zal mogelijk toch al in het najaar moeten plaatsvinden. Specialist en huisarts gaven alle medewerking aan onze fietstocht en schreven een voortas aan medicijnen voor onderweg voor. Ga! Geniet nog een keer! Maar de stress en de bijwerkingen van de medicijnen waren te groot. We hebben vijf dagen voor vertrek besloten om toch niet door te douwen en het vliegtuig geannuleerd.

Om de dag zijn we gaan fietsen rond ons huis. De stress eruit trappen en wennen aan de medicijnen. Dat lukte gelukkig steeds beter. Afgelopen week zijn we naar Renesse gefietst en hebben bij vrienden twee nachtjes op de camping gestaan. Kregen daar nog bezoek van twee vriendinnen. Allemaal heel gezellig. Lekker in de zon bijgepraat en langs het strand gewandeld. En slapen in ons kleine tentje vinden we nog steeds heel leuk. Jan is weer "gezond". Twee weekjes later dan we van plan waren gaan we dus toch weer fietsen. En nu naar Rome. Grote stukken van de route van Reitsma hebben we in 2013 en 2018 al gefietst. Maar dat zorgt voor voldoende rust. Geen stress, tijd zat en veel genieten. We vertrekken zondagmorgen richting oosten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hanny van Mulekom:
    13 mei 2022
    Wat een geweldig nieuws!!!! Super dat jullie deze tocht gaan maken, extra genieten!! Wij reizen weer mee😊liefs Peter en Hanny
  2. Rob Verhaar:
    13 mei 2022
    Tof! Veel plezier met het fietsen!
  3. Marja:
    13 mei 2022
    Fijn dat het nu kan en dat jullie een "bekende" route gaan fietsen.
    Heel veel plezier en ga genieten !!!!! We zien de verhalen en foto's wel verschijnen😊👍
  4. Michael Halve:
    Geniet ervan!
  5. Marco Wesseling:
    13 mei 2022
    Hoi Veronica en Jan, goed dat we jullie reis weer mee gaan maken. Vele mooie dagen weer gewenst met verrassende ontmoetingen en heerlijk gerechten.
  6. Tanja:
    13 mei 2022
    Wat fijn om te horen dat even "rust" jullie goed heeft gedaan. En leuk dat jullie nu een min of meer ontspannen fietstocht gaan maken naar Rome. Idd min of meer, want je komt onderweg natuurlijk wel de Alpen en de Apennijnen tegen..... 😄.
    Heel veel plezier onderweg, en ik ga jullie weer volgen! (En kijken in hoeverre de route nog overeenkomt met mijn Reitsma tocht in de zomers van 2004 en 2007.)
  7. Saskia Gravendijk:
    13 mei 2022
    Toppers wat fijn dat jullie nu toch weg kunnen. Heel veel genieten samen 🚴‍♀️🚴‍♂️👍😅😅🤪😘😘
  8. Gerard:
    13 mei 2022
    Have fun en geniet volop
  9. Marga:
    14 mei 2022
    Fijn dat jullie reis doorgaat. Veel plezier en geniet ervan!☀️
  10. Peter van Mulekom:
    14 mei 2022
    Hoi Veronica en Jan, wat fijn dat jullie toch een lange trip kunnen gaan maken en straks in Italia is het alleen nog maar genieten. Wij fietsen uiteraard weer mee met jullie. Heel veel plezier. Liefs Peter en Hanny
  11. Jan Deumers:
    15 mei 2022
    Goede reis en veel plezier, doe voorzichtig