De dag dat alles kapot ging

25 april 2019 - Cambrai, Frankrijk

Vandaag hield het fantastische zomerweer op, het fototoestel ging stuk en de GPS viel uit juist daar waar het nodig was. En als laatste en belangrijkste de moraal zakte naar een dieptepunt. De afgelopen dagen werd de tegenwind met de dag sterker. Gisteren kregen we er voor het eerst echt last van. Bovendien moesten we de eerste heuvels gaan nemen en met forse tegenwind viel dit niet mee. We zijn wat eerder dan de bedoeling was gestopt in Tournai (Doornik). Dat was geen straf, lekker een nachtje in een hotel, lekker bels biertje in een leuke kroeg. En Tournai is een bijzonder mooie stad, imposante kerk met vijf torens. En een aparte klokkentoren (belfort?). Het plein met Vlaamse gevels is ook meer dan bijzonder. Nooit gehoord dat mensen een weekendje Tournai doen, maar dat zou best kunnen. En vandaag hebben we een enorme sportieve prestatie geleverd. Met muts op en handschoenen aan en later daar ook nog een regenpak overheen toch nog 75 km tegen de storm in gefietst. Ook het landschap was niet bijzonder aantrekkelijk. Aangekomen in Cambrai, toch besloten om de tent op te zetten. Het was tenslotte droog en we hadden een goed beschut plekje kunnen vinden. Dit is niet echt de vakantie, dit lijkt op arbeid in plaats van vakantie.  Bovendien is de voorspelling isdat de wind verder blijft aantrekken en de temperatuur verder omlaag gaat. We moeten een plan B bedenken. Inmiddels zijn al onze elektronische apparaten weer in orde en zitten we heerlijk warm een groot stuk vlees te eten in Buffalo Gril tegenover de camping. Uiteindelijk komt alles altijd weer goed.