Te veel zon een probleem?

30 mei 2021 - 's-Gravenpolder, Nederland

Doorgestoofd van te veel zon zitten we in de zak van Zuid Beveland tussen de fruitbomen. Zon is geen probleem, maar voorkomen dat je verbrandt is werken geblazen. De zon staat aan van 8 tot 21 uur.

Gisteren zijn we na een lui ontbijt en een beetje lezen naar Brugge gefietst. Heen via een ommetje door het Belgische land. Verhit aangekomen in Brugge en direct op de vismarkt een tafeltje in de schaduw bemachtigd. Heerlijk mosselen met Vlaamse frites en Brugse zot besteld. Zaten er heerlijk, werden fantastisch bediend en het smaakte ook heerlijk. En we betaalden daarvoor een behoorlijke prijs. 35 jaar geleden zag Brugge er een stuk minder goed geconserveerd uit dan nu. Het is een prachtige bruisende stad. Ondanks dat er heel veel minder toeristen zijn waren alle terrassen vol. We gaan er zeker nog een keer naartoe, want Je kunt nu nergens naar binnen. Het hele stuk terug op de fiets was nog hard werken door de forse tegenwind. Op de camping bleek die wind er ook nog steeds en bovendien erg koud. Met onze broodjes en wijn gauw de tent in geschoven om uit de wind te zitten. Er kwam weer een koud nachtje aan.

Goed geslapen met onze thermokleding aan. En na het inpakken naar Breskens gefietst om de boot terug naar Vlissingen te nemen. Vlissingen blijkt een bijzondere boulevard te hebben, waar de grote containerschepen van en naar Antwerpen vlak langs varen. Dat ziet er zeer spectaculair uit. Omdat het vandaag zondag was hadden we het vermoeden dat er geen winkel open zou zijn in dit zeer christelijke gebied om avondeten in te slaan. Dit bleek te kloppen en alleen in Vlissingen zelf was er een AH open. Dus daar alles maar ingeslagen en met zeer volle tassen onze route vervolgd. Het ging over de dijkjes met veel bloemen en fruitbomen in de polders. Erg mooi. De inwoners lieten zich op een paar mannenbroeders niet op straat zien. De zondagsrust wordt hier nog volledig in acht genomen.

In ‘s Gravenpolder een camping gevonden, die bij fantastisch bleek te zijn. Kleinschalig en met 3 speciale plekjes voor fietskampeerders in een bloemenweitje waar ze 3 ronde plekjes in hadden gemaaid. Zo idyllisch. Er kwam nog een ander stel bij met wie gezamenlijk aan de picknicktafel hebben gegeten. Zij chinees dat op de camping werd gebracht, omdat ze idd geen open winkel hadden kunnen vinden. Het wordt een heel stil nachtje, heerlijk.

1. Frans Jan en Marijke:
    3 juni 2021
    Wat een goed moment om in de zak van Zuid Beveland te fietsen. Bij mijn weten gaan er als er geen covid is zeer veel toeristen naar de bloesems en vooral de meidoorn-bloesems kijken in het voorjaar. Heerlijk dat jullie kunnen camperen en dat het lekker weer is geworden.
  2. Veronica en Jan Deumers:
    4 juni 2021
    Beeldig duurzaam bio mini camping bij ‘s-Gravenpolder. Is ook wel wat voor jullie