Achterhoek moooiii

11 juni 2021 - Haaksbergen, Nederland

Gisteren in Megchelen met familie uitgebreid ontbeten; de was gedaan, koffie gedronken en daarna naar de kapper in Ulft. Daar bleken er binnen een paar honderd meter afstand een stuk of tien kapsalons zich te bevinden. Wij hebben er een geprikt en dat beviel goed. Jan liet voor het eerst in zijn leven zijn haar bij de kapper wassen. Wel lekker. Zo’n jonge stagiaire die lekker je hoofdhuid masseert. Dat kwam omdat Jan ‘s-morgens wilde gaan douchen en toen bleek dat zijn handdoek al in de wasmachine was gedaan door Veronica. Afdrogen met een dweil of in je zwembroek op de wind opdrogen. In ieder geval zijn haar was niet gewassen. Na nog wat boodschappen voor de borrel te hebben gedaan; terug naar Sas en Geer op een bloedhete camping. “S-Avonds naar café De Kievit in het hele kleine dorp gewandeld om te eten. Weinig verwachtingen en waren dus uitermate verrast door bediening en het eten. Jan en Gerard deden een wedstrijdje wie het vaakst naar het urinoir moest. Het bier smaakte veel te goed. Zonder een kater opgestaan en de spullen ingepakt. Daarna ontbeten bij onze gastvrouw en -heer. Dat is toch wel lekker, we moeten eigenlijk iets gaan regelen met een volgwagen. Gebakken eitje bij het ontbijt. Lekker. Daarna afscheid genomen van Sas en Geer en op de pedalen. De rustdag heeft ons goed gedaan; we hebben er zin in. Het weer is perfect en de op de bonnefooi gemaakte route langs de grens nog verder naar achteren in de Achterhoek (voorbij Dinxperlo en Aalten) en dan naar het Noorden tussen Lichtenvoorde en Winterswijk door was wonderschoon. Heel mooi landschap en best wel veel natuur. Kwamen wel langs een Natura 2000 gebied waar herstelmaatregelen moesten worden uitgevoerd. Hoezo? Moet je niet met je fikken afblijven van die bijzondere natuur die als Natura 2000 is aangewezen? Later langs een Natuurmonument met orchideeën, grote libellen, een reetje die water kwam drinken en heel veel muggen, waardoor we toch weer snel vertrokken. De Achterhoek uitgereden en naar Haaksbergen (Twenthe) gereden alwaar een fietsvriendelijke reusachtige camping was gelegen. Beetje gezeik met het opladen van onze powerpacks en een schoonmaakmevrouw die lastig deed, maar al met al prima. Gewassen en snel uit eten gegaan bij een steak restaurant om de hoek. Voldoende plek alleen binnen. Akkoord gegaan en voor het eerst sinds maart 2020 in een restaurant gegeten. Beviel eigenlijk wel goed. Zowel het binnen eten als het formaat steak.

1. Saskia Gravendijk:
    11 juni 2021
    Dat was weer een mooie tocht zo te horen. Het was gezellig , maar een volgauto zit er niet in vrees ik 😂🤣 veel plezier nog 💪☀️😅
  2. Margret nieborg:
    13 juni 2021
    Ja Nederland is prachtig he. Ik geniet helemaal weer mee met jullie